“Η ΑΛΗΘΙΝΗ ΑΠΟΚΡΥΦΗ ΚΑΙ “ΑΜΑΡΤΥΡΗ” ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΑΡΧΕΓΟΝΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΙΔΙΩΣ ΤΗΣ ΜΑΝΗΣ ΚΑΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΤΟΥ ΤΑΙΝΑΡΟΥ” του Κυριάκου Δ.Κάσση

Ιστορική αναφορά

 

Σ’ εκείνον τον μοναδικά αρχέγονο και μυσταγωγικό τόπο που γεννήθηκα και μεγάλωσα, διαπίστωσα παιδιόθεν ότι ο τόπος και η κοινωνία του, η πολιτιστική και γλωσσική του ύπαρξη, ήταν ένα επιβίωμα δεκάδων ή εκατοντάδων αιώνων. Αυτόν τον τόπο εννοώ, που λέγεται Ακροταίναρο και που ως το 1965-1970, και με τελευταία επιβιώματα ως το 2000, δεν υπάρχει άλλος τόσο αρχαιοπινής τόπος σε όλους τους αιώνες στην Ευρώπη και την Ελλάδα, αν και ήταν στο κέντρο του πολιτισμού γεωδαιτικά. Μόνο όποιος τον γνώρισε πριν το 1965 μπορεί να εννοήσει τι γράφω. Και εγώ εάν δεν ταξίδευα σε πολλά μέρη του κόσμου δεν θα το εμπέδωνα.  Ήταν η «αλλοιώς εμπεδωμένη και πορευόμενη» μητροπολιτική πλευρά του πολιτισμού μας, η «αληθινή», η θετική, που σήμερα, ύστερα από πολλούς αιώνες σκόπιμης απόκρυψης και συκοφαντίας, ακριβώς λόγω της αρχικής διαφορετικότητάς της, το «άλλο» μοντέλο του αληθινού ανθρωπισμού και της ελευθερίας, πολεμήθηκε, απομονώθηκε, αποδεκατίστηκε και διασκορπίστηκε και σήμερα τείνει στον αφανισμό της.

Λεγόνταν «λακωνισμός» στην αρχαιότητα η μία, η φανερή του έκφανση. Η βαθύτερη είχει μείνει αμάρτυρη ή «απόκρυφη» ως πρόσφατα. Οι μεγάλοι εξουσιαστικοί συνασπισμοί (= ισχυροί οικονομικά) που γράφουν την ιστορία τη συμβατική, το φρόντισαν επί αιώνες. Και η ύπαρξη τής κοινωνίας αυτής χρονολογείται από την πρώτη ανθρώπινη κοινωνία που δημιουργήθηκε χωρίς Κράτος και Βία, χωρίς αλληλοεκμετάλλευση της ανθρώπινης ύπαρξης, νομοθετημένη και οριοθετημένη ισονομία, αδιαφορώντας για τα «ανταλλάγματα» που τάχα δίνονται από μεγάλες κεντρικές εξουσίες (= αυτοκρατορίες κλπ) στις μικρές αρχέγονες ελεύθερες κοινωνίες, δηλαδή στις διδόμενες αντιπροσφορές:  της απώλειας της ελευθερίας, τις «προσφορές» της τεχνολογίας και μάλιστα της ιδιωτικής και αλληλοεκμεταλλευτικής.

Η κοινωνία του Ακροταίναρου επί πολλές δεκάδες αιώνες επέλεξε το «Κάλλιο φτωχός και λεύτερος, πέρι (παρά) χορτάτος δούλος». Μαζί με την κοινωνία αυτή, αν αφανιστεί, θα αφανιστούν όλες οι γενεσιουργές αιτίες του ανθρωπισμού, του φωτός, του πολιτισμού, στην αρχική τους κοιτίδα και μήτρα, αν η «μύηση» η Ιδέα και οι ιδέες και αξίες του δεν επιβιώσουν των θνητών ανθρώπων, «να ζήσουν πολεμώντας».

Όσο που να πάρει μπρος το «χωράφι».

Όσο που η άμπελος να ξαναπετάξει κλάδους.

Ό,τι κάνουμε στη ζωή μας, μόνο η Ποίηση μπορεί να του δώσει αξία και Φως.

Το φως δίνει την Ευτυχία στην Ψυχή.

Η Ψυχή φωτισμένη, φωτίζει τον εγκέφαλο και τον νου μας, όπως ο εγκέφαλος επικοινωνεί δια της αφής με το πιο ακραίο κύτταρο: και του νυχιού και της τρίχας.

 

Κυριάκος Δ. Κάσσης

Εισαγωγή από το βιβλίο «Η αληθινή απόκρυφη και «αμάρτυρη» ΙΣΤΟΡΙΑ της ΑΡΧΕΓΟΝΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ιδίως της ΜΑΝΗΣ και ιδιαίτερα του ΤΑΙΝΑΡΟΥ» – ΜΑΝΗ-ΑΘΗΝΑ 2019

 

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΤΟΥ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ (Από το οπισθόφυλλο του βιβλίου):  Ο ποιητής και ζωγράφος Κυριάκος Κάσσης γεννήθηκε στη Μάνη. Από νήπιο ζωγράφιζε στις πέτρες και έγραφε λαϊκά στιχουργήματα. Ανήκοντας σε παμπάλαιη οικογένεια του χώρου, από 16 χρόνων κωδικοποίησε το πολιτιστικό φάσμα από ατόφιες μνήμες πολλών χιλιάδων ετών Ελληνισμού. Ένας από τους λίγους ακομμάτιστους βασικούς δημιουργούς του φοιτητικού κινήματος 1964-1974. Από το 1968 εξέδωσε πολλά βιβλία, χιλιάδες σχέδια και ελαιογραφίες μεγάλων διαστάσεων από την ιστορία του Ελληνισμού και δεκάδες ογκώδεις τόμους πάνω σε ό,τι βαθύ και αληθινό κράτησε στη μνήμη του ο Ελληνισμός (Ποίηση, Ιστορία, Λαογραφία, Λαϊκή Λογογραφία, Τέχνη κλπ.). Επίσης, έγραψε άρθρα σε εφημερίδες και περιοδικά και έδωσε διαλέξεις και συνεντεύξεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό (Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία, Αυστραλία, Ινδία κλπ) για ιστορικά, πολιτιστικά και λογοτεχνικά θέματα. Από το 1975 ίδρυσε το Αρχείο Λαϊκών Εικονογραφιών Αναγνωσμάτων Σημειολογίας (ΑΛ.Ε.Α.Σ.) με 100.000 αντίτυπα, του προσωπικού του αρχείου, μέσα από το οποίο χαράχτηκαν καινούργιοι δρόμοι, προσανατολισμοί και προοπτικές στη νεοελληνική λογοτεχνία, τέχνη και έρευνα. Από το 2007 ίδρυσε το “Κέντρο Μελετών: Αναγέννηση Παραδοσιακής Ελληνικής Λαϊκής Λογοτεχνίας – Αυτογνωσίας” (Α.Π.ΕΛΛΑ.). Τέλος, δημιούργησε ή συνέβαλε καθοριστικά στη δημιουργία πολλών πολιτιστικών κινηματογραφικών ντοκυμανταίρ και δύο δίσκων με τραγούδια.

Περισσότερα για την εργογραφία του στη Βικιπαίδεια:

https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9A%CF%85%CF%81%CE%B9%CE%AC%CE%BA%CE%BF%CF%82_%CE%9A%CE%AC%CF%83%CF%83%CE%B7%CF%82

Πηγή φωτογραφίας: manivoice.gr